Vermogensbeheer draait om ervaring, eerlijkheid en transparantie - Wilgenhaege

Vermogensbeheer draait om ervaring, eerlijkheid en transparantie

Heeft u een vraag?
Neem contact op
‘Het is altijd mooi om te zien hoe het vertrouwen groeit’

‘Het persoonlijk contact met klanten spreekt mij het meeste aan.’ Dat zegt accountmanager Albert den Haan over de twaalf jaar die hij al bij Wilgenhaege werkt. ‘Die persoonlijke band, die heb je bij de grote vermogensbeheerders niet en bij ons wel. Het bijzondere is dat de belangstelling vaak wederzijds is. Klanten kennen mij ook persoonlijk, en dat geeft een extra dimensie aan het contact.’
Als accountmanager ken je natuurlijk de financiële achtergrond van je klanten. ‘Je weet hoe hun vermogen tot stand is gekomen, vaak door hard werken. De verkoop van een bedrijf of een woning en soms een erfenis liggen daar ten grondslag aan.

Albert merkt al snel bij zijn klanten of ze ervaring hebben met beleggen, hoeveel risico’s ze willen nemen en welk doel ze hebben op de langere termijn. Nogal wat mensen hebben hun geld lange tijd op een bankrekening gehad en zijn door de lage rente geïnteresseerd geraakt in beleggen. De risico’s hangen natuurlijk af van wat je wilt bereiken. Als je pensioen van de beleggingen afhangt, sta je er anders in dan wanneer je een deel van het geld kunt missen. Maar het is ook een kwestie van persoonlijkheid. De een is avontuurlijk ingesteld, de ander houdt meer van zekerheid. Als accountmanager voel ik me daar verantwoordelijk voor en bespreek ik dat met klanten. En het is altijd mooi om te zien hoe het vertrouwen groeit.’
Als accountmanager ken je natuurlijk de financiële achtergrond van je klanten. ‘Je weet hoe hun vermogen tot stand is gekomen, vaak door hard werken. De verkoop van een bedrijf of een woning en soms een erfenis liggen daar ten grondslag aan.

Albert merkt al snel bij zijn klanten of ze ervaring hebben met beleggen, hoeveel risico’s ze willen nemen en welk doel ze hebben op de langere termijn. Nogal wat mensen hebben hun geld lange tijd op een bankrekening gehad en zijn door de lage rente geïnteresseerd geraakt in beleggen. De risico’s hangen natuurlijk af van wat je wilt bereiken. Als je pensioen van de beleggingen afhangt, sta je er anders in dan wanneer je een deel van het geld kunt missen. Maar het is ook een kwestie van persoonlijkheid. De een is avontuurlijk ingesteld, de ander houdt meer van zekerheid. Als accountmanager voel ik me daar verantwoordelijk voor en bespreek ik dat met klanten. En het is altijd mooi om te zien hoe het vertrouwen groeit.’
Zijn cliënten houdt Albert altijd voor dat het ook minder kan gaan op de beurs. ‘We maken nu mooie tijden mee maar dat hoeft niet altijd zo te blijven. Het is wel zaak dat het rendement in slechte tijden niet nodeloos hard achteruitgaat. Een zorgvuldige spreiding over aandelen en obligaties is dan een voorwaarde. In cryptomunten beleggen we niet’.

De blik van de accountmanagers van Wilgenhaege is gericht op de middellange en lange termijn, maar toch kan er iets op de korte termijn spelen dat klanten bezighoudt. ‘Vorig jaar, toen de beurs tijdelijk daalde bij het begin van de coronacrisis, zijn er mensen uitgestapt uit angst dat de daling van de beurs verder zou doorzetten. Ik geef dan advies op basis van mijn ervaring en inzicht, maar uiteindelijk moet je als klant toch een beslissing nemen waar je je goed bij voelt. Vermogen heb je om je leven nu of later comfortabel te maken. Wij helpen daarbij.’

Eerlijkheid is bij Wilgenhaege de belangrijkste waarde, aldus Albert. ‘We zijn transparant, we laten precies zien wat we doen. Het is aan de klant om dat nauwgezet te volgen of het juist aan ons over te laten en ons de beslissing te laten nemen die het beste bij hen wensen en ambities past. Ook wat dat betreft staat de klant bij ons dus helemaal centraal.’
Zijn cliënten houdt Albert altijd voor dat het ook minder kan gaan op de beurs. ‘We maken nu mooie tijden mee maar dat hoeft niet altijd zo te blijven. Het is wel zaak dat het rendement in slechte tijden niet nodeloos hard achteruitgaat. Een zorgvuldige spreiding over aandelen en obligaties is dan een voorwaarde. In cryptomunten beleggen we niet’.

De blik van de accountmanagers van Wilgenhaege is gericht op de middellange en lange termijn, maar toch kan er iets op de korte termijn spelen dat klanten bezighoudt. ‘Vorig jaar, toen de beurs tijdelijk daalde bij het begin van de coronacrisis, zijn er mensen uitgestapt uit angst dat de daling van de beurs verder zou doorzetten. Ik geef dan advies op basis van mijn ervaring en inzicht, maar uiteindelijk moet je als klant toch een beslissing nemen waar je je goed bij voelt. Vermogen heb je om je leven nu of later comfortabel te maken. Wij helpen daarbij.’

Eerlijkheid is bij Wilgenhaege de belangrijkste waarde, aldus Albert. ‘We zijn transparant, we laten precies zien wat we doen. Het is aan de klant om dat nauwgezet te volgen of het juist aan ons over te laten en ons de beslissing te laten nemen die het beste bij hen wensen en ambities past. Ook wat dat betreft staat de klant bij ons dus helemaal centraal.’